IOTT Iran - اینترنت اشیا / اخبار و مقالات اینترنت اشیا / پلتفرم‌ های اینترنت اشیا، چه کسی برنده میدان خواهد بود؟

پلتفرم‌ های اینترنت اشیا، چه کسی برنده میدان خواهد بود؟


پلتفرم‌ های اینترنت اشیا، چه کسی برنده میدان خواهد بود؟

  • پلتفرم های اینترنت اشیا 15 میلیارد یورو (17.6 میلیارد دلار) از مجموع 250 میلیارد یورویی (293.3 میلیارد دلاری) را که در سال 2020 صرف اینترنت اشیا خواهد شد به خود اختصاص می‌دهند.
  • پیش‌بینی می‌شود بازار پلتفرم های اینترنت اشیا تا سال 2020 با نرخ رشد مرکب سالانۀ (CAGR) 40 درصدی رشد کند.
  • به گفتۀ گروه مشاورۀ بوستون (BCG)، تنها 14 درصد از پلتفرم های اینترنت اشیا IoT آمادۀ کاربرد در سازمان‌های تجاری هستند.
  • امروزه بیش از 400 شرکت به عرضۀ پلتفرم های اینترنت اشیا IoT می‌پردازند.

برای یافتن پاسخ این پرسش که چه چیزی باعث می‌شود «پلتفرم های اینترنت اشیا IoT آنقدر مقیاس‌پذیر باشد که بتواند در سازمانی تجاری برتری یابد؟»، باید مسائلی همچون فعالسازی برنامه‌های کاربردی، مدیریت اتصال و تجمیع و ذخیره‌سازی داده‌ها را درنظر بگیریم. این‌ها و برخی اطلاعات دیگر حاصل مقالۀ جدیدی، تحت عنوان «چه کسی برندۀ نبرد پلتفرم های اینترنت اشیا IoT خواهد بود؟»، به تألیف گروه مشاورۀ بوستون هستند. گزارش مذکور چارچوبی مفید برای ارزیابی آمادگی کاربرد پلتفرم‌ها ی اینترنت اشیا IoT روبه افزایش امروزی در سازمان‌های تجاری را دراختیار ما می‌گذارد.

بخش‌های کلیدی زیر که از مقالۀ مذکور استخراج شده‌اند نمایی از چشم‌انداز پلتفرم‌های اینترنت اشیا را ارائه و نشان می‌دهند که سازمان‌های تجاری چگونه می‌توانند تشخیص دهند که آیا پلتفرم IoT موردنظر قابلیت تطابق با نیازهایشان را خواهد داشت یا خیر:

  1. نرم‌افزارها و خدمات سازمانی (22 درصد) و استارت‌آپ‌های فعال در زمینۀ IoT (32 درصد) بیشترین مقدار پلتفرم های اینترنت اشیا IoT امروزی را عرضه می‌کنند. 18 درصد از پلتفرم‌های IoT توسط ارائه‌دهندگان فناوری صنعتی‌ای تولید و فروخته می‌شوند که به دنبال دورشدن از مدل‌های کسب‌و‌کار سخت‌افزارمحور خود هستند. طراحی برتر، توسعه‌پذیری، تجربۀ کاربری بدیع و انگیزۀ توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از پلتفرم های اینترنت اشیا IoT خود ویژگی‌های موردنیاز برای برتری یافتن در سازمان تجاری هستند. گروه BCG دریافت که 65 درصد از خریداران سازمانی شدیداً تمایل دارند پلتفرم های اینترنت اشیا IoT خود را از ارائه‌دهندگان نرم‌افزارها و خدمات سازمانی بخرند.
  2. چالش اصلی پلتفرم IoT برای هر فروشنده این است که ببینیم آیا این پلتفرم از فعالسازی برنامه‌های کاربردی، تجمیع و ذخیره‌سازی داده‌ها و مدیریت اتصال پشتیبانی می‌کند یا خیر. در بهترین حالت، پلتفرم های اینترنت اشیا IoT برنامه‌های کاربردی، داده‌ها، دستگاه‌ها، سیستم‌ها و فرایندها را هماهنگ می‌کنند و چارچوبی مقیاس‌پذیر را دراختیار استراتژیست‌های تجاری قرار می‌دهند؛ چارچوبی که می‌توانند برای دستیابی به اهداف بلندمدت بر آن اتکا کنند. واقعیت این است که اکثر پلتفرم‌های IoT امروزی قادر نیستند این سطح از پشتیبانی را از راهبردهای تجاری به عمل آورند. گروه BCG دریافت که یک پلتفرم IoT مقیاس‌پذیر آمادۀ کاربرد در سازمان‌های تجاری امکان فعالسازی برنامه‌های کاربردی، تجمیع و ذخیره‌سازی داده‌ها و مدیریت اتصال را فراهم می‌آورد. شکل زیر نمایی کلی از ملزومات اصلی پلتفرم‌های IoT را نشان می‌دهد.پلتفرم‌ های اینترنت اشیا
  3. تنها 14 درصد از پلتفرم های اینترنت اشیا IoT آمادۀ کاربرد در سازمان‌های تجاری هستند. امروزه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های تک‌کاره جلوتر از سایر ارائه‌دهندگان ‌پلتفرم‌های IoT سازمانی حرکت میکنند‌. ارائه‌دهندگان نرم‌افزارها و خدمات سازمانی که 36 درصد از کل ارائه‌دهندگان پلتفرمی هستند که هر سه معیار فوق را برآورده می‌سازند، درجایگاه بعدی قرار می‌گیرند. ازآنجاییکه ارائه دهندگان نرمافزارها و خدمات سازمانی به دنبال این هستند که فناوریهای جدید موردنیاز را به سرعت به دست آورند، در سه سال آینده، سرعت خرید سهام شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های تک‌کارۀ فعال در حوزۀ IoT افزایش خواهد یافت.پلتفرم‌ های اینترنت اشیا
  4. آن دسته از ارائه‌دهندگان پلتفرم های اینترنت اشیا که موفق به جلب وفاداری توسعه‌دهندگان شده‌اند، از بیشترین بخت برای به دست گرفتن بازار در سالیان آتی برخوردارند. ساخت پلتفرم‌های IoT متن باز که موردحمایت جامعه‌ای پرشور و درحال‌رشد هستند که ازنظر به اشتراک‌گذاری دانش بر دیگران برتری دارد، مؤثرترین راهبرد برای جذب توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود. معیارهای دیگری که توسعه‌دهندگان براساس آن‌ها پلتفرم های اینترنت اشیا را ارزیابی می‌کنند عبارتند از: امکان دستیابی به دانش پلتفرم و بهبود آیندۀ کاری خود و دسترسی به رابط‌های برنامۀ کاربری (API) باکیفیت و ابزارهای موجود. شکل زیر تحلیلی از مهم‌ترین معیارهای موردنظر توسعه‌دهندگان هنگام انتخاب پلتفرم‌های IoT برای تولید برنامه را نشان می‌دهد. ارائه‌دهندگان نرم‌افزارها و خدمات سازمانی به منظور تسریع برنامه‌سازی و افزایش ساخت برنامه‌های کاربردی جدید بر روی پلتفرم خود از مشوق‌های گوناگونی مانند آموزش رایگان، اعطای مجوز و فرصت کسب پاداش‌های نقدی استفاده می‌کنند.پلتفرم‌ های اینترنت اشیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *